DEL

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Uanset alder så er det vigtigt at man dyrker sin daglige motion. Det er også vigtigt at man holder øje med om ens familiemedlemmer får dyrket den motion man burde dyrke hver eneste dag. Der kan være en god idé at motivere hinanden på en god måde. Daglig motion kan være med til at gøre at ud lever længere, undgår fedme og andre sygdomme. Derfor er motion en udbredt god idé som har mange positive indvirkninger på din krop også. Du vil føle dig mere frisk, du vil sove bedre, du vil kunne huske bedre og generelt vil du bare være i bedre humør på grund af din motion.

Alle aldersgrupper bør dyrke motion hver dag og derfor er det vigtigt at du også motivere både de unge og de ældre. De unge rør sig naturligt mere og brænder meget krudt af i løbet af frikvarterene i skolen, men en times motion efter skole kan stadig gøre underværker. Det kan også være at man skal kombinere det med holdsport et par gange om ugen

For de ældre er der mange forskellige måder hvorpå man kan få rørt sig hver dag. Gåture til supermarkedet for at handle er en god start. Men det er nu stadig en god idé at få pulsen lidt højere op end ved en gå tur. Der er mulighederne f.eks. at deltage i noget holdtræning i et fitnesscenter hvor det specifikt er lavet til ældre, det kan også være du vil ud på en lille løbetur. Oplever du som ældre problemer med at du oftest har ondt i benene kan det være du skal have fat i en kompressionsmaskine for at kunne pleje dine ben og dermed kunne fungere bedre i din hverdag. Det er særligt hvis du oplever problemer efter at have dyrket motion sådan en kan være god, men den kan selvfølgelig også bruges hvis du blot har problemer uden motion.