DEL

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Vi er i en tid, hvor det at spise sundt, nærmest er en sport i sig selv. Alle vil gerne spise sundt, men kommer desværre oftest til at gøre sine måltider tamme og kedelige – så man til sidst kører død i det. På den måde, ender mange med at komme tilbage til de gamle vaner, hvor de usunde valg der tager over i dagligdagen.

Herunder får du nogle forslag til hvordan du kan fastholde dine måltider sunde, og samtidig gøre dem en del mere velsmagende.

Morgenmaden

Når nogle tænker på sund morgenmad, så er det sikkert en skive tørt knækbrød, eller en kedelig tallerken skyr. Men man kan faktisk godt lave noget morgenmad, som er lækkert, og som man ikke skal stå og lave efter man lige har slået øjnene op. Prøv f.eks. at lave en Chiagrød, som du kan sætte til at trække allerede aftenen før den skal spises.

De store måltider

Den store fejl ved de store måltider er, at man blot laver en simpel salat, eller bare forenkler retter så de bliver både kedelig i smag og udseende. Sørg altid for at bruge godt med ingredienser og råvarer til dine måltider, som ikke indeholder for mange umættede fedtsyrer, eller salt – så dine retter stadig kan være lækre at spise.

Slik uden sukker

Lækkert slik, behøver ikke nødvendigvis at være med et stort indhold af sukker. Der findes faktisk et hav af slik produkter, som ikke indeholder slik – men i stedet er sødet med naturlige ingredienser. Du kan både finde lakridser, buddinger, ja endda skumfidusser findes der – uden tilsat sukker. Er du typen der godt kan lide en god snack, så har du stadig mulighed for dette, uden at det går alt for meget ud over din vægt. Tag et kig på dine muligheder for slik uden sukker, lige her.